Wednesday, April 11, 2007

Cerita tentang diri, pada ketika ini...

Dah banyak hari abah nak mengepek disini, tapi masa seringkali tidak beri abah keizinan untuk mengepek (alasan lapuk). Abah berada di Negeri dibawah bayu sejak hari sabtu yang lalu. Akan terus berada didaerah Sandakan ini sehingga penghujung April.

Datang ke Sandakan untuk kali yang entah keempat ini, tidak banyak yang mengujakan abah. Namun begitu, ada angin perubahan yang abah rasakan pada kedatangan abah kali ini. Perubahan dari segi pembangunan. Ya, Sandakan memang telah banyak membangun berbanding kali pertama abah kenali ia 2005 yang lalu. Pasar basah yang makin tersusun dan bersih dan kehadiran 'gergasi' runcit disini, abah rasa gembira utk pihak orang Sandakan.

Abah tidak kemana-mana lagi setakat hari ini, kerana hampir saban hari bekerja, balik hotel pun dah lewat petang (kat sini pukul 6.30 pun dah gelap). Duduk dibilik sajalah abah tiap2 malam, sambil menonton TV dan menyiapkan kerja2 yang masih belum sempurna, serta menelefon dua orang buah hati kesayangan abah di SB, yang sangat-sangat abah rindui kala ini. Ececece, jiwang sokmo abah ni!

Oklah, tidak ada apa2 isi pun nak diepek petang ini, sekadar nak memaklumkan akan koordinat abah waktu ini yang mungkin akan kurang berblog. Malam nanti, insyaAllah, abah nak ke pawagam bersama Irman, nak tonton "Jangan Pandang Belakang", yang mana abah baca banyak 'review' positif tentangnya. Harap-harap dalam cerita tu takde la hantu yang kata, "Apa pandang-pandang belakang, tak puashati ke?". Hehe.

No comments: