Thursday, July 28, 2005

Cerita tentang cinta...

One in a Million
Bosson



You're one in a million....Oh
Now
You're one in a million...Oh

Sometimes love can hit you every day
Sometimes you can fall for everyone you see
But only one can really make me stay
A sign from the sky
Said to me

[Chorus]
You're one in a million
You're once in a lifetime
You made me discover one of the stars above us
You're one in a million
You're once in a lifetime
You made me discover one of the stars above us

I've been looking for that special one
And I've been searching for someone to give my love
And when I thought that all the hope was gone
A smile, there you were and I was gone

I always will remember how I felt that day
A feeling indescribable to me
Yeah
I always knew there was an answer for my prayer
And you, you're the one for me

[Chorus x 2]

In the beginning I was cool and everything was possible
They tried to catch me but it was impossible
No one could hurt me it was my game
Until I met you baby and you were the same
And when you didn't want me I wanted you because
The funny thing about it is I liked the show
I like it when its difficult
I like it when its hard
Then you know its worth it
That you found your heart

[Chorus x 2]

You're one in a million...Oh
You're one in a million

Ini mesti ada yang kata abah jiwang lagi ni. Bukan apa, satu sebab abah letak lirik lagu tu adalah kerana abah cukup gemar dengan lagu ni. Kalau anda pernah tonton Miss Congeniality, anda tentu perasan lagu ni. In fact, dalam handphone abah pun abah setkan lagu ni sebagai ringing tone, jika panggilan masuk tu adalah dari Ummi. :-)

Sebab keduanya ialah kerana abah pernah janji nak tulis sesuatu tentang cinta. [Am mesti tunggu apa yang abah nak tulis ni, kan Am?].

Abah tak pandai sebenarnya nak menulis tentang cinta-cinta ni, cuma apa yang abah terfikir nak tulis ialah tentang persoalan ‘apa itu cinta?’. Cinta yang abah maksudkan kat sini ialah cinta sesama manusia.

Pernah juga orang bertanyakan abah, apa makna cinta pada abah. Soalan tu yang selalu buat abah termenung sekejap, sebab abah tak tahu apa jawapannya. Pada anda yang sedang baca blog abah ni, apalah agaknya makna cinta pada diri anda. Selalunya kalau ditanya macam itu, jawapan abah selalunya macam ini…”Entahlah, abah pun tak pasti apa makna cinta. Kalau nak kata abah cinta kan orang lain, pun abah tak tahu samada abah cinta atau tidak. Tapi kalau ditanya apa perasaan abah bila orang2 yang dekat dengan abah tiada disisi abah, contohnya kalau abah berjauhan dengan orang-orang tersebut, abah sesungguhnya pasti akan terasa kehilangan. Kalau itulah yang dinamakan cinta, then itulah makna cinta pada abah.”

Ummi selalu juga mengucapkan kata-kata seperti “I love U” pada abah, dan abah pun selalunya akan membalas dengan “I Love U too”. Tapi setakat itu sajalah. Mungkin atas dasar menjaga hati ummi, abah balas ucapannya. Kadang ummi tegur juga, yang ucapan abah macam tak datang dari hati. Memang betul pun, sebab abah rasa ucapan cinta kalau sekadar dimulut saja, tak ada apa2 makna. Mungkin sebab abah ini lelaki, abah tidak menunjukkan keseronokan, kebahagiaan, kasih sayang abah dengan kata-kata. Ataupun mungkin sebab abah jenis “a practical person”. Jenis yang suka menyalurkan rasa hati dengan perbuatan atau perlakuan. Kalau anda wanita, mesti anda akan kata, ucapan cinta itupun penting juga dalam menunjukkan rasa cinta pada orang/pasangan. Anda memang betul pun, cuma abah nak kena improve diri sikit, untuk masukkan elemen pengucapan rasa cinta itu sebagai sebahagian dari cara abah menyalurkan rasa hati, rasa sayang abah pada seseorang, which is ummi la kan.

Dua hari lepas abah tonton rancangan Mencari Cinta di TV3, satu rancangan yang menarik juga pada abah, dan abah nak juga komen sesuatu, tapi nantilah dulu. Abah nak kena hadiri taklimat sekejap lagi, nantila abah tulis lagi tentang cinta ni kemudian hari, insyaAllah.

3 comments:

Anonymous said...

betul kata abah_muizz, memang am tunggu post abah yg ini, Am ada tulis tentang pergertian cinta bagi Am di dalam blog Am.

Serupa la kita Abah, Am sendiri tunjukkan perasaan cinta Am melalui perbuatan bukan perkataan, tapi kadang kala kita perlu katakannya takut pasangan kita tak mengerti pula yg kita cintakan dia.

Anonymous said...

mad setuju, lelaki lebih suka tunjukkan perasaan mereka melalui perbuatan bukan perkataan

fieyda said...

bagi acuk pulak both of us bila berhadapan memang tak ucapkan cuma berjauhan berbalas sms 'cinta' hehehe

kekadang selitkan memo kat pintu depan atau peti ais untuk just said love u miss u or thank you...