Tuesday, June 30, 2009

Cerita tentang diri sendiri...

1. Semalam, abah dan ummi bercuti. Pagi kami ke HSB kerana Muizz ada temujanji dengan doktor. Berjumpa dengan Dr Foo buat abah rasa lega sedikit, kerana kata Dr Foo, MRI baru2 ini tidak ada apa2 tanda yg perlu dibimbangkan. Semuanya nampak OK. Dan berdasarkan beberapa test fizikal yang dia buat bersama Muizz, semuanya nampak normal. Cumanya, nak kena tunggu keputusan EEG, kerana menurut Dr, EEG akan menentukan samada Muizz ada possibility untuk berlaku seizure lagi atau tidak. Bulan Ogos nanti kami perlu kesana sekali lagi. Harap2nya tidak ada apa2 lah dengan Muizz.

2. Petang semalam juga, kami bertiga ke 1-Utama untuk menonton Transformer: Revenge of the Fallen. Memang best. Puashati la tengok walaupun lama. Tapi ada juga part2 yg abah rasa tak berapa selesa tengok, tapi nak buat camana, memang itu satu agenda barat untuk melemahkan kita. Anda tonton, dan anda faham la apa maksud abah. Cerita kali ini pada abah lebih baik dari yang sebelum ini, dan harap2 akan ada la sequel Transformers ini nanti.


3. Azim dah masuk 16 bulan. Dan sesuatu yang agak mengujakan bila Azim dah mula boleh berjalan, walaupun masih belum betul2 kuat. Alhamdulillah. Abah risau juga sebenarnya bila perkembangan Azim agak sikit perlahan berbanding dengan Muizz. Dan bila dok baca artikel2 pasal perkembangan kanak2, depa kata kalau umur 18 bulan belum boleh berjalan, ada sikit masalah dengan anak itu. Dan bila Azim boleh berjalan sekarang ini, syukur sangat2. Syukur kerana anak abah masih dalam kategori normal perkembangannya. Itulah buah hati yg sekarang ini buat abah selalu nak balik awal kerumah bila dah habis waktu kerja. Seronok dapat layan dia. tapi dalam waktu sama bimbang juga, sebab kata Ummi, "Abah ni tak tegur pun baby dalam perut ni". Hahaha, memang betul. Abah ralit sgt dengan Azim, terlupa kadangkala yang baby dalam rahim ummi itupun perlu di'layan' juga sesekali. Aduhhh abah.

4. Sekadar nak berkongsi dengan anda pasal tempat makan. Kami ke Village Park Restaurant di Uptown Damansara 2 minggu lepas. Ummi yang ajak sebab kata Ummi, ramai kawan2 ofisnya yg sarankan tempat ini. Tempatnya agak crowded, tapi boleh la dapat tempat duduk. Kami makan nasi lemak, nasi putih dengan ikan masak asam, ayam goreng, dan kami pesan juga jus buah2an. Bila dah makan, barulah masuk akal kenapa ramai sgt orang kat situ. Memang sedap. Harganya boleh tahan la, tak murah dan tak mahal sangat. Berbaloi la dengan kesedapan makanannya. Anda cubalah, pastu bagitahu abah apa pendapat anda. Uikss abah, dah jadi blog JJCM pulak dah. Hahaha, bukan. Jangan risau, blog ni tetap blog pasal hidup dan kehidupan. Makan pun sebahagian dari elemen kehidupan kan?

Jumpa lagi nanti insyaAllah.

1 comment:

@mied@ said...

salam abah..
abah..my lil prince dah 20 bulan tp lom leh bercakap..cakap rusia gak yg kuar..he he..kalo mood ok kuar ler sebaris ayat base mayu yg sy leh faham..he he..risau gak..kata akinya..kalo ikut belah sy seme leh cakap sbl b'jln..20 bln tu dah x pelat dah..camne yek nak overcome dia berat mulut ni?..