Friday, June 19, 2009

Cerita tentang bapa dan anak...

Salam sahabat,

Semalam, memandangkan kerja2 penting agak tidak banyak, abah habiskan masa (sorry boss) membaca Reader's Digest bulan Mei yg belum sempat abah habiskan tempohari. Terbaca satu artikel tentang bapa dan anak. Agak menarik kisahnya - Home Game: Reckoning Time. Ada sesuatu yang perlu dipelajari oleh ayah2 macam abah ni dari cerita itu.

...Seventy-six nights and I'd spent zero in the same room with him, unless you counted the night of his birth and the few times I stayed up until midnight to feed him a bottle of pumped breast milk before handing him over to his mother. Eating was another thing he'd done almost entirely without me, eight times a day, or more than 600 daddy-less meals in total. His diaper needed changing about as often as he ate, yet I'd done that seven times and remembered each event.

Dan semalam juga, sempat abah tonton video2 yang cukup menarik yang disarankan Ummi. Bukan sekadar terpegun dengan animasinya, tapi buat abah tersedar semula dengan kekuasaan Allah SWT. Jadi teruja abah melihatnya. Dan abah sarankan anda juga menontonnya di BabyCenter.com. Tak semestinya bapa dan bakal bapa saja yang tonton, anda yg sebahagian besarnya akan bergelar bapa dalam masa beberapa tahun akan datang ni (ehem, ehem), juga abah sarankan menonton animasi ini. Paling tidak untuk refresh rasa kekaguman dalam diri pada kekuasaan Allah SWT.

1 comment:

muzem said...

Sangat tergamam tengok vids ni.. Beautifully illustrated.