Wednesday, March 21, 2007

Cerita tentang suara...

Tak nak mengepek apa hari ni. Nak berkongsi satu video dengan anda.




Maha Suci Allah. Merdu sungguh suara yang Allah pinjamkan untuk Ahmad Saud dalam video itu. Abah suka betul dengan lenggok dia membaca. Sangat merdu.

Abah akan cuba letakkan beberapa video klip bacaan surah oleh Ahmad Saud tersebut yang abah cari dalam Internet di blog abah ini.

Kalau la artis2 kita yang bersuara lunak merdu itu dapat mengaji dan videokan macam itu, abah la orang pertama yang akan beli VCD depa. Kita sama-sama doakan, insyaAllah.


3 comments:

Anonymous said...

hm speechless..tergamam la Abah dengar adik ni baca Yasin ni..Subhanallah sedapnya suara dia..dia berjaya alunkan irama semerdu tu mungkin sebab dia faham setiap apa yang dia perkatakan..Wallahualam..Abah nengok iklan Akademi Al-Quran tv9 tu...yg tu bergetar jiwa saya dengar kemerduan suara dia...

Abah Mui'zz said...

Sue, samalah kita. Meremang bulu roma abah waktu pertama kali dengar semalam. Ummi yang emelkan kat abah video ni. Yang tv9 tu pun abah suka dengar. Walaupun berkali2 ditayangkan, tetap abah suka dengarr. Cantik alunan bacaannya.

Anonymous said...

Bang long tak dgr lagi sbb tatau nak bukak camner...tapi yg bang long sure adalah adik yg baca sedap ni mungkin bila besar nanti akan menjadi penyanyi sebagaimana byk penyanyi yg asalnye ialah pembaca Quran & Yassin... termasuk siMawi world tu..