Monday, March 12, 2007

Cerita tentang cuti...

Lama sungguh tak post apa2 kat blog ni. Nak buat macamana, abah pun baru je berkesempatan capai Internet yang laju sikit. 4 hari di Sabah memang tak sempat langsung nak capai Internet.

Takde cerita apa sangat pun nak dikhabarkan. Sabah macam KL juga, panas. dan terik. Tak sempat nak berjalan sangat, sebab abah terpaksa berkejar2 dari satu tempat ke tempat lain. Apapun, setiap tugasan luar daerah yang abah lalui, pastinya ada banyak benda yang menarik utk diri abah. Apa yg menariknya?? Hehe, rahsia.

Anak-anak saudara Mi(dan abah) tiba dari kelantan pada hari Jumaat. Dan semalam, seharian suntuk abah bawak depa berjalan di KL. Pagi kami habiskan 2 jam lebih juga di Petrosains, lepas tu pi pekena nasi ayam sedap di Taman Melawati, lepas tu ronda2 Sogo cari hadiah kahwin utk seorang saudara yang akan berkenduri hujung minggu ni di Penang. Hehe, berjalan ke Penang lagi nampaknya kami.

Habis pusing Sogo, abah bawak depa ke Taman Tasik Perdana. Budak2, memang seronok sangat la dapat pergi tempat2 macam itu. Balik dari KL dah pun hampir Maghrib. Belum hilang penat, kena berkejar ke kenduri salah seorang saudara Mi di Kg Melayu Subang. Hehe, inilah pertama kali abah hadiri kenduri kahwin disebelah malam. Tak kurang juga meriahnya, hingga tak cukup tempat utk makan. Terpaksa la makan cepat2, walaupun hati kata, "Makan lagi, tambah lagi, sedap nasinya". Haha.

Oklah dulu, lain kali abah mengepek. Sekarang ni tgh banyak kerja, dan minda tengah kurang stabil sikit. Banyak benda yang mengganggu fikiran abah kebelakangan ini. Nak kena selesaikan satu-satu, dengan izin Allah pastinya.

Ops, sebelum tu, hari tu waktu dalam kereta rakan baik abah, abah terdengar satu lagu di radio. Best juga bunyinya. Cari punya cari, lagu Kaer rupanya - Izinkan Ku Pergi. Dah masuk dalam senarai lagu yang abah suka. [Jangan kata abah jiwang ya!]

No comments: