Wednesday, February 21, 2007

Cerita tentang bulan dan diri...

Hari ni takde point apa nak mengepek, cuma nak petik sikit kajian Dato Dr. Fadzilah Kamsah yang dibuat tentang bulan kelahiran dan jenis individu. Itupun sebab masa balik Paka hari tu, Mi dok bercerita tentang tu. Abah petik bulan kelahiran abah je la, kalau anda nak baca bulan2 lain, rujuk sini.

Kata Dato':

Orang yang lahir bulan Oktober :-
  • Suka sembang
  • Suka org yg sayang padanya
  • Suka ambil jln tengah
  • Sangat menawan & sopan santun
  • Kecantikan luar & dalam
  • Tidak pandai berbohong & berpura-pura
  • Mudah rasa simpati,baik, pentingkan kawan
  • Sentiasa berkawan
  • Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
  • Cepat marah
  • Macam pentingkan diri sendiri
  • Tidak menolong org kecuali diminta
  • Suka melihat dari perspektifnya sendiri
  • Tidak suka terima pandangan org lain
  • Emosi yg mudah terusik
  • Suka berangan & pandai bercakap
  • Emosi yg kelam kabut
  • Daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)
  • Suka melancong, bidang sastera & seni
  • Pengasih ,penyayang & lemah lembut
  • Romantik dlm percintaan
  • Mudah terusik hati & cemburu
  • Ambil berat tentang org lain
  • Suka kegiatan luar
  • Org yg adil
  • Boros & mudah dipengaruhi persekitaran
  • Mudah patah semangat
Kata abah:
Hampir 80% apa yang Dato' kata tu kena pada diri abah. Yang mana satu, abah takleh cakap la...hehe.

4 comments:

PB said...

EH EH...pB pun lahir bulan sepuloh lar.....

~comei~ said...

same.. hehe.. ada yg sama ada yg tak.. hmm..

kak pb brapa hb?

bang long said...

...hehe bang long tau ler...

Abah Mui'zz said...

PB, berkongsi bulan kelahiran ngan abah ya! Anim pun sama? hehehe, sepesen la agaknya kita bertiga ya?