Monday, July 10, 2006

Cerita terakhir tentang hidup dan kehidupan...

Sepanjang setahun lebih sikit abah mengepek di blog abah ini, beberapa kali terjadi keadaan dimana tulisan abah jadi bahan yang sikit kontroversi yang akhirnya buatkan hidup abah sikit terganggu.

Sampai saat ini, abah tidak faham akan kesan dari epekan abah pada siapa yang membaca. Pada abah, abah hanya menulis pada blog yang abah cipta sendiri. Abah tidak pernah minta siapa-siapa yang membaca untuk ikut dan setuju dengan apa abah kata. Apatah lagi mengikut apa yang abah sarankan. Abah cuma menulis untuk diri abah dan Muizz satu hari nanti, insyaAllah. Dan kalau adapun sikit bahan yang boleh membuatkan manusia lain berfikir. Itu saja tujuannya.

Dan dalam mengutuk manusia lain, abah cuma menulis apa yang abah fikir, abah rasa dan abah perhatikan. Kalau ada yang terasa, itu secara kebetulan yang tidak pernah terniat untuk abah tujukan pada orang-orang tertentu.

Dan kalau mungkin tulisan atau epekan abah banyak menngecilkan hati siapa2 yang terasa, abah mohon ampun sekali ini.

Ini mungkin posting blog abah yang terakhir, sebab abah fikir abah perlu berhenti menulis, paling tidak pada blog abah ini.

Pada rakan2 blog yang rajin melawat, terima kasih banyak-banyak. InsyaAllah kalau ada masa abah akan melawat dan mengomen blog anda, sekiranya perlu.

Untuk rakan2 nyata abah yang juga baca blog ini, terima kasih juga atas lawatan dan komen2 yang membina, dan meruntuhkan. Alhamdulillah, abah diberi kesedaran sebelum abah lebih jauh tersasar.

Selagi kita hidup, cerita tentang kehidupan tidak akan pernah ada penghujungnya...Dan didoakan moga pengakhiran cerita tentang hidup dan kehidupan setiap satu dari kita satu hari nanti, adalah cerita pengakhiran yang amat membahagiakan, insyaAllah.

-Abah Muizz, 100706.

No comments: