Tuesday, February 10, 2009

Tiada cerita, cuma berita...

Salam sahabat.

Tiada cerita, sekadar kisah peribadi sahaja.

Khamis - Sabtu lepas, abah dikurung di Awana Genting Hinghlands, untuk bengkel Juruaudit Dalam. Abah jadi IA? Hahaha, abih la jabatan2 yang abah kena audit nanti. Ataupun abah yang abih. Bengkel OK, bosan, dan sesekali menyeronokkan. Makan pun so-so saja. Paling best - tido malam. Sejukkk. Kalau la ummi dan anak2 ada, mesti lagi best.

Ahad - Isnin, kami melepak dirumah saja. Berperang dengan Azim, dan juga sebab ada sesi berleter dengan Muizz. Apa lagi, benda sama - kerja sekolah.

Isnin, awal2 pagi Ummi dah merajuk dengan abah, sebab berebut treadmill. Boleh? Dan kerana nak memujuk ummi, bila ummi buka mulut waktu kami sarapan, "Kita gi Sogo cari seluar Muizz nak?", maka abah terpaksa la layan. Kopak jugalah duit. Hahaha, takpe, janji rajuk ummi terpujuk. Sebab??? Abah saja yang perlu tahu.

Dan pagi Selasa ini, jalan jem macam biasa. Cuma bila sampai ofis rasa seronok. Sebab? Abah dapat emel dari bekas pelajar yang sudah lama sangat abah tak tahu apa ceritanya. Abah ajar dia waktu Sem 1, dan skrg dia dah nak tamat belajar. Lama tuh. Paling best, bila dia tulis, "Kan dah kata, anda memang seorang guru yang baik. Nama anda terpahat dalam memori kehidupan seorang mahasitua."

Dan lagi best, ada 26 keping setem yang dikeluarkan sempena minggu bioteknologi, notepad, dan ... terima kasih banyak2 kak. (kalau baca la post nih).

Jumpa lagi insyaAllah.

Maaf abah merepek ari ni.

1 comment:

arsaili said...

salam Abah Muiz...apa kabar...semoga sihat sokmo..ehehe