Monday, March 14, 2011

Cerita tentang amanah...

Salam sahabat,

Ari ni tak nak mengepek. Hanya nak tempek satu lagu Hijjaz yg baru (dah agak lama, abah je baru tahu). Abah tertarik dengan liriknya. Walau tidak payah nak dihadam maknanya, tapi masih tetap sangat berarti, terutamanya buat abah dan sahabat2 yg dekat dihati abah.



Hayatilah liriknya, dan itulah anda dihati abah. Sekalipun ada yg rasa dia jauh dari abah, hakikatnya dia tetap dekat. Yg abah harap tidak sekali-kali diri disalahertikan atau diprasangka.

Kita ini hanya hambaNya. Diberi ruang bersahabat, kita bersahabatlah dengan caranya. Semoga dalam persahabatan, kebenaran tertegak, kebaikan tersebar, dan kita bahagia dalam kasih sayangNya. Andai satu ketika nanti kita dipisahkan, bukan kerana Allah tidak sayang kita, tapi Allah ingin beri kita yang lebih terbaik. Dan pohonlah moga2 bila kita dipisahkan nanti, pemergian kita tetap dalam redha dan doa masing2.

Semoga persahabatan abah dengan kalian semua akan tetap diatas jalanNya. Semoga ia takkan mengalih kita dari tugasan khalifah yg telah Allah amanahkan pada kita.

“Tuhan .. Kau satukanlah hati-hati
Memohon kasihMu oh Tuhan
Dalam mengharap redha
DariMu..”

No comments: