Wednesday, December 17, 2008

Cerita tentang bantuan...

Post kali ini adalah post istimewa bagi memaparkan rayuan dan sekaligus memohon jasa baik anda untuk menyumbang sedaya yang mampu. Abah tidak ada kaitan secara rasmi dengan apa yang dipaparkan, cuma ingin menyumbang sedikit upaya sebagai hamba Allah yg telah banyak menikmati keindahan hidup yg Allah bagi.

Madrasah Al-Yamani, Kampung Baru, Kuala Lumpur

Terletak ditengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur - Kg Baru Flat tinggi pasar minggu Kg Baru berdekatan Stesyen LRT .

Madrasah ini berkonsepkan pondok dan telah ditubuhkan 12 tahun yang lalu oleh Ustaz Fadzli , seorang pendakwah bebas dan pakar rujuk feqah yang banyak memberi kuliah-kuliah ilmu dimasjid-masjid serta pejabat-pejabat kerajaan dan swasta .

Dalam keadaan yang serba kekurangan ini Ustaz Fadzli tetap gigih mendidik anak-anak tahfiz dan tahfizah nya. Pada masa ini terdapat 51 orang pelajar lelaki dan perempuan disamping 5 orang ustaz dan ustazah sepenuh masa. Dengan perbelanjaan lebih RM35,000 sebulan adalah sesuatu yang agak berat bagi madrasah ini untuk terus bergerak tanpa bantuan dari orang ramai. Oleh yang demikian kami merayu anda untuk sama-sama menghulurkan bantuan terus kepada Madrasah Al-Yamani Kg. Baru , Kuala Lumpur .

Untuk menghulurkan bantuan boleh terus hubungi Ustaz Fadzli 019-3838730

Akaun Bank Islam Berhad - Madrasah Alyamani - 1415-3010-0014- 53.

Yayasan Pembangunan Nur Hikmah
(No. Pendaftaran 646393-A) ditubuhkan bagi membantu anak-anak yatim, miskin serta anak terbiar.

Pada masa ini pihak yayasan sedang menjalankan berbagai program bagi mempertingkatkan kemudahan asas, peningkatan tahap pendidikan serta pembangunan insan bagi beberapa buah rumah jagaan anak-anak yatim, miskin serta anak terbiar di Perak, Selangor dan Kuala Lumpur.

Rumah-rumah tersebut ialah Rumah Nurul Iman di Manjoi, Ipoh, Perak , Pondok Penyayang Raudah, Gombak, Selangor, Rumah Jagaan Nur Hikmah Kajang , Pusat Jagaan Anak-Anak Yatim Sri Sabah dan Rumah Jagaan Darul Qana'ah Gombak, Kuala Lumpur. Beberapa buah lagi rumah jagaan juga sedang dalam proses untuk dimasukkan didalam program sokongan Yayasan Pembangunan Nur Hikmah.

Sumbangan Melalui Maybank2U

Anda dijemput menyalurkan sumbangan untuk anak-anak ini melalui Yayasan Pembangunan Nur Hikmah. Sumbangan boleh disalurkan melalui MAYBANK2U kedalam akaun KHIDMAT NURHIKMAH 564306010030 , letakkan alamat email presiden@nurhikmah.org.my.

Sumbangan Melalui CIMBClick

Caranya ialah :
1. Login ke https://www.cimbclicks.com.my/
2. Pilih Pay Bills
3. Pilih Akaun Anda (Payment From)
4. Pilih Payment To >> Payee List
5. Pilih Yayasan Pembangunan Nur Hikmah
6. Masukkan Nama Anda (optional)
7. Masukkan Contact No. (optional)
8. Masukkan Jumlah
9. Tekan Submit


Pengerusi Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa

Saya Kamarudin Abdullah selaku Pengerusi Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa dan seorang bekas penganut agama Keristian telah menjalankan aktiviti Dakwah dan Kebajikan sudah hampir 18 tahun di negeri Pulau Pinang khususnya dan Malaysia amnya. Alhamdullillah sambutan dari non muslim dan saudara baru amat menggalakkan.

Aktiviti kami terdiri untuk kanak-kanak hingga orang dewasa. Di antaranya adalah dari Public Talk hingga seminar serta berdakwah secara one to one basis kepada non muslim dan kauselling saudara baru. PUBLIC TALK TERKINI ADALAH SHEIKH YUSUF ESTES BEKAS PADERI DAN PENDAKYAH KRISTIAN DARI AMERIKA SYARIKAT.

Masalah utama kami adalah kekurangan dana untuk menjalankan aktivitinya.

Kami pohon jasa baik Tuan-tuan dan Puan-puan untuk menghulur apa jua bantuan demi membantu Agama Allah yang benar ini.

Segala Bantuan kewangan bolehlah di salurkan di atas nama "Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa atau IPSI.

Akaun No. 557380300023 Maybank cawangan Lebuh Bishop Pulau Pinang.

Bantuan melalui cek bolehlah di hantar ke alamat Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa IPSI, CO-33A-GF Kompleks Masyarakat Penyayang, Jalan Utama 10460 Pulau Pinang.
Tel/Fax 04-2274849.

Untuk senarai yang lebih banyak, abah sarankan anda ke info-jariah.blogspot.com.

Sungguh banyak ruang Allah buka untuk kita dalam membantu saudara seagama yang memerlukan.

1 comment:

CAHAYA said...

IPSI dekat dgn JKM Timur Laut.