Wednesday, September 17, 2008

Cerita tentang keadaan...

Baca suratkhabar atau tonton berita di TV sekarang ini buat abah sangat risau. Bukan abah saja rasanya, anda juga. Risau tentang banyak benda, terutamanya kestabilan negara. Dengan senario politik yang cukup kacau bilau, ditambah dengan cerita jenayah yang makin hari makin kejam lakunya, dengan soal ekonomi rumahtangga yang kadang2 cukup kadang2 tak itu, dan banyak isu lagi.

Kalau orang tanya abah tentang isu politik, jujurnya abah akan cakap - Abah tak tahu pada siapa lagi perlu abah percaya dan sokong ideologi dan agenda mereka. Di belah kerajaan, banyak kelemahan yang abah nampak, walaupun di satu segi, mereka perjuangkan satu benda yang hampir semua orang Melayu Islam akan setuju. Dibelah pembangkang, ideologi mereka tentang ketelusan, pembaikpulihan kelemahan kerajaan skrg juga amat menarik, tapi dari satu segi, abah risau juga andai mereka terlalu sibuk idea "everyone is equal as long as you're Malaysian". Abah tak mahu kes2 yang melibatkan Islam akan jadi lebih parah bila kuasa kerajaan bertukar tangan.

Apapun, apa yang akan berlaku, abah doakan semoga ia mampu bawa kebaikan dan kesejahteraan pada semua pihak. Abah tidak mahu Malaysia tercinta ini jadi seperti negara2 lain yang banyak sangat isunya, sehingga meresahkan dan menyusahkan rakyat jelata. Semoga Allah akan terus menerus memberikan kesejahteraan pada negara kita ini, supaya semua orang dapat hidup aman, dan dapat beribadat padaNya dengan cukup aman.

Setakat ini dulu. Jumpa lagi lain kali insyaAllah.

1 comment:

jeff said...

abah dah terlalu risau lah tu sebab tu tulis kat blog :)

sabar dan berdoa abah. golongan yang pendirian macam kita dan jadi majoriti sekarang.