Friday, April 11, 2008

Cerita tentang cerdas...

Sewaktu ke KL Book Fair 2008 di PWTC baru-baru ini, abah sempat sambar beberapa buah buku, salah satunya ialah buku tentang Emotional and Spritual Quotient (ESQ) karya Ary Ginanjar. Abah rasa pada mereka yang pernah menghadiri kursus ESQ yang banyak kali diadakan di Malaysia ini, abah rasa pasti anda punya saranan yang sangat tinggi untuk orang lain mengikuti kursus tersebut.

Abah berminat juga, tapi masa dan keadaan masih belum mengizinkan. Sebab tak dapat hadiri kursus itu, abah nak baca dulu bukunya.

Sekarang masih sedang membaca pun buku tersebut. Namun setakat apa yang abah telah baca, abah boleh cakap yang idea2 yang ada dalam buku itu cukup bagus. Idea2 itu kalau anda suka baca buku2 motivasi, pasti anda kata "biasa saja", tapi kerana Ary kaitkan idea2 itu dengan Islam, maka itu yang membuatkan idea2nya cantik dan menarik untuk kita hayati, dan ikut, insyaAllah.

Apapun, tunggu abah habis baca dulu, dan akan abah beri ulasan tentangnya, insyaAllah. Sementara itu, jika anda ingin tahu serba sedikit idea ESQ ini, tontonlah klip ini. Semoga ia mampu beri sikit manfaat pada kita pada hari Jumaat yg mulia ini.

1 comment:

bonoriau said...

Pak Ary ...aku udah join ESQ ...bagi yang belum pastikan join ya ...baru tau Nikmatnya