Wednesday, February 06, 2008

Tidak ada cerita...

Kebelakangan ini, abah seolah2 tidak ada rasa apa2 untuk menulis sebarang perkara diblog ini. Ada benda bermain2 dalam minda, tapi tidak juga terluahkan pada blog.

Pada yang rajin singgah, minta maaf banyak2 kerana tiada pengisian yg baru. Mungkin kerana kesibukan kerja dan tuntutan tanggungjawab peribadi, buat abah tidak ada rasa untuk menulis. Dan mungkin juga sebab abah tengah 'berperang' dengan sikap lama yang kembali menghantui diri abah kala ini. Haha, apa benda la tu ya!

Apapun, kesempatan kali ini, abah cuma nak mengucapkan sesuatu pada kawan2 abah, yang senantiasa 'ada disisi' abah.

Untuk Muzem, tahniah sekali lagi dari abah. Moga Muzem akan jadi seorang pendidik yang cemerlang, gemilang, terbilang. Boleh??? Nanti kalau posting, mintak la area sini, boleh lepak rumah abah selalu.

Untuk Rizal, terima kasih atas 'award' yang diberikan. Pastinya ia membawa makna tertentu pada abah. Sekurang2nya abah tahu, Rizal meng'hargai' persahabatan dengan abah. Dan abah pun menghargai juga, cuma tidak berkesempatan (atau masih melengah2kan) untuk menunjukkan penghargaan itu.

Untuk Brader, tahniah sekali lagi juga kerana mendapat puteri kedua dalam keluarga. Walaupun dah hampir 2 bulan ia berlaku, namun abah harap masih belum terlambat untuk mengucapkan tahniah itu secara terbuka disini. Semoga brader dapat menjaga dan mendidik anak itu dengan baik. InsyaAllah, abah akan melawat juga brader sekeluarga. Keinginan tu sentiasa ada, cuma kekangan yg datang itu saja yang menghalang.

Untuk bang long, alhamdulillah, abah dah jumpa kamera tu. Tersembunyi ditempat yang abah pun terlupa bila abah letak disitu. Tentang jemputan bertandang ke kediaman baru bang long, abah tak boleh nak berjanji, tapi insyaAllah satu hari nanti, abah akan sampai juga kesana. Harap pintu rumah bang long sentiasa terbuka untuk abah sekeluarga.

Untuk Nizam, 'perpisahan' ini abah fikir, adalah untuk kebaikan. Semoga dia bahagia mengejar cita-cita yang diimpikan selama ini (haha, tahu tahu je abah ni impian orang!). Ini cuma satu daripada episod 'perpisahan' yang perlu ditempuh dalam bersahabat. Kalau panjang umur, akan banyak lagi episod 'perpisahan' yang akan muncul.

Untuk yang lain-lain, selamat bercuti sempena orang bercuti raya nih!

2 comments:

muazam said...

Friend in need, is a friend indeed. Syukran, ya abi!.

arsaili said...

salam abah, apa kabar?