Thursday, November 02, 2006

Cerita tentang ayah dan ibu II

Syurga Di Telapak Kaki Ibu



Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan

Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan

Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu

4 comments:

Anonymous said...

...for those yg masih ada ibu, hargailah kehadiran mereka didalam hidup anda ( trbalik plak kan sepatutnya kita yg hadir dlm hidup mereka ) hanya org2 yg sudah kehilangan mereka sahaja yg mengetahui & menghargai betapa ketiadaan mereka membuatkan hidup kita tidak sesempurna mungkin esp. bila hari raya ... baru nak nangis meleleh ayaq mata...

Anonymous said...

..hm, betul tu bang long..hanya mereka yg sudah kehilangan mereka akan benar2 merasai betapa susahnya hidup tanpa dorongan dan pandangan mereka..apapun sayangilah mereka sebanyakk mungkin kerana itu akan membahagiakan mereka di dunia dan akhirat, InsyaAllah..Pagi raya adalah waktu yang paling perit dan pedih dilalui tanpa ibu ayah di sisi..

pB said...

ni mesti kes tengok citer kat astro lakonan fauziah nawi dan ismail din .... memang haruuuuu

Anonymous said...

Setiap org pasti akan melalui keperitan rase kehilangan org tersayang, ibu mahupun ayah. Antara lambat ngan cepat je. Tp bg yg dah melalui, pasti akan lebih mengerti dan memahami. Rindu sangat nak gelar panggilan 'Mak' kat mulut nie.. :( Walau dah 9 thn berlalu, rase mcm semalam je semua peristiwa tu berlaku. Tp, rase syukur tu mmg wujud dlm hati memandangkan masih ade org yg dapat digelar ayah di dunia ni. :)