Tuesday, March 03, 2009

Cerita tentang tahu...

Sabtu lepas kami sekeluarga ke Felda Lui Timur, untuk majlis pertunangan sahabat baik abah. Tahniah bro kerana telah selamat menjadi tunangan orang. Semoga akan ke jinjang pelamin, dan seterusnya bahagia ke anak cucu. Untuk Kak Mis, nanti abah nak mintak bantuan kak mis lagi, sekitar Julai. Sebab abah dah janji nak sponsor kek kahwin. Boleh kan kak mis?

Dan ini, satu lagu yang Ummi kata dia suka sangat dengar, dan minta abah carikan. Bila abah dengar, abah pun suka lagu ni. Ingin abah kongsikan bersama-sama anda. 

Pagi tadi sewaktu memandu, dengar ringkasan berita di IKIM yang jumlah perceraian seluruh Malaysia pada tahun 2007-2008, mencecah 70 ribu ++. Aduihhh, tapi esok la nak mengepek tentang ni. Hari ni, kita layan Andai Ku Tahu dari Ungu ini dulu. Moga ia mampu beri kita sikit kesedaran, insyaAllah.



Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Chorus:
Aku takut
Akan semua dosa-dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai ku tahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata taubat padaMu..

Chorus:
Aku takut
Akan semua dosa-dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa-dosaku
Ampuni aku
Menangis ku bertaubat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka.
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata taubat padaMu

Chorus:
Aku takut
Akan semua dosa-dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa-dosaku
Ampuni aku
Menangis ku bertaubat padaMu

Ahh...

4 comments:

CAHAYA said...

suka lagu ni. meleleh air mata kadang2 bila dengar.

~comei~ said...

my fav song gak ni...

Bidadari Exquisite said...

cmne ek abah mskkan lagu andai ku tahu ni kat blog abah?

Abah Mui'zz said...

Cahaya, pertama kali dengar abah dah jatuh suka kat lagu ni.

Anim, sama la kita.

BE, abah upload lagu tu ke Clickcaster. Dan kemudian abah embed ke blog abah ni. Kalau nak senang, selalunya ramai blogger embed lagu di Imeem saja.