Thursday, January 22, 2009

Cerita tentang DumbTag...

Sue dah tag abah. Uwaaaaa. Tapi dalam uwaaa uwaaa pun, nak kena jawab gak kan. Kan sue? Ekekeke.

Oklah, abah jawab.

Tag ini bertajuk, 16 perkara rawak.

Syarat dan peraturannya adalah;

1. apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.
-> Akan abah buat.

2. silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
-> Abah tak mo buat.

3. sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.
-> Sue

4. ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.
-> Rasanya, mak abah dah bagi cukup kot. Skrg ni Ummi lak kasi lagi, memang melebih2 la. Kalau abah nak bagi kat anda, boleh? Sapa nak?

Maka...inilah dia jawapan kepada persoalan itu...

16 perkara rawak, berkaitan abah:

1. Untuk waktu ini, sedang dalam berusaha mendapatkan apa yang abah rasa abah patut dapat di pejabat ini. Apa tu? Rahsia. Boleh?

2. Baru saja kehilangan seorang sahabat baik. Bukan sebab dia meninggal, tapi sebab takdir kata "sampai sini saja persahabatan kalian". Dan abah percaya, ia adalah untuk kebaikan kedua belah pihak.

3. Ada seorang adik a.k.a sahabat juga dalam proses menghindari abah. Dan abah tidak tahu apa puncanya. Dan abah tahu adik itu baca blog abah ini. Kalau abah salah, ampunkan abah. Tapi kalau anda memilih untuk lari juga dari abah, abah takkan halang. Bak kata Siti Nurhaliza, "pergi tak disuruh, datang tak diminta, andai ada jodoh, insyaAllah".

4. Baru-baru ni waktu dilanda krisis, abah hampir2 putus asa untuk berblog. Dan memang terlintas dalam akal tak waras (masa tu la), yang abah nak tutup blog abah ni.

5. Hajat hati nak balik kampung berjumpa mak, akak2, anak2 buah di Paka cuti raya cina ni, tapi nampaknya tak berkesampaian kot, atas alasan yg tak boleh nak tolak.

6. Sepanjang minggu lepas, abah dicop sebagai "laser". Anda faham maknanya kan? Abah tak tahu kenapa dicop sebegitu, tapi mungkin betul. Ya Allah, teruknya abah, sampai kena cop macam itu. Hu hu hu.

Lagi 10 hutang dulu ya. Esok abah sambung. Nak balik dulu, ambik Azim kat rumah pengasuh, sebab Ummi terpaksa stayback kat ofis sekarang ni, tengah banyak kerja katanya. Siannnn Ummi.

No comments: