Wednesday, March 12, 2008

Cerita tentang ajaib dan kuasa...

Tadi abah terima satu emel berkenaan keajaiban yang berlaku bilamana seorang bayi, Carolyn Isbister yang dilahirkan pramatang, tidak diberi harapan tinggi untuk hidup lama. Doktor kata, "All the signs were that the little one was not going to make it." Tapi kuasa Allah, tidak ada manusia yg boleh menduga kebesarannya. Hanya kerana si bayi diletak atas dada si ibu, dan kerana kuatnya kasih ibu pada anak itu - Allah perlihatkan kekuasaanNya.

Pernah juga abah terbaca tentang kes yg sama dimana seorang bayi mengalami keadaan yg sama. Doktor tidak beri harapan. Tapi si abang pada bayi itu menyanyikan lagu yang selalu dinyanyikan sewaktu anak itu didalam perut ibunya. Akhirnya, bayi itu hidup seperti bayi2 lain.

Tengoklah, Allah banyak sangat beri petunjuk pada manusia akan kekuasaan dan kehebatanNya. Tanyalah siapapun, tiada siapa yang boleh jelaskan kejadian2 yang ajaib ini. Sains sendiri tidak mampu berikan jawapan.
Jika kita lihat cermin dan pandang diri kita sendiri, disitupun sudah sekian banyak tanda kekuasaan Allah.

Sayangnya disebalik itu semua, masih ramai lagi yang ingkar...hinggakan abah sendiri kadang jadi tak faham macamana ramai manusia gagal untuk melihat ini.

"Dan Dialah menciptakan langit dan bumi dengan benar. Dan benarlah perkataanNya diwaktu Dia menyatakan, JADILAH LALU TERJADILAH', dan di tanganNyalah segala kekuasaaan diwaktu sangkakala ditiup. Dia mengetahui yang ghaib dan yang nampak. Dan Dialah yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui" [al Anaam: 73]

"Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?" [Al- Fushshilat]

No comments: